اطلاعات ضروری سفر به بالی

 سفر به بالی

رسیدن به بالی بسیار آسان است.علیرغم آنچه شما تصور می کنید سفر به این قطعه از بهشت زمینی پروردگار از انجام یک سفر بین شهری در کشور ما بسیار ساده تر است. شما برای رسیدن به بالی فقط کافیست که گوشی تلفن را برداشته و به یکی از آژانس های مسافرتی که معمولاً در روزنامه ها آگهی تبلیغاتی دارند زنگ بزنید. مطمئناً اولین پروازی را که بدست بیاورید اگر صبح روز بعد نباشد، غروب پنج شنبه هفته آینده نیز نخواهد بود؛ اما پرواز به بالی که فقط اندکی یعنی حدود 12 ساعت طولانی تر از بلند ترین مسافت هوایی کشورماست معمولاٌ از طریق کشور قطر و با هواپیمایی قطر ایر ویز که یکی از خطوط پنج ستاره جهان می باشد و یا ایرآسیا و پس از توقفی کوتاه در فرودگاه دوحه یا کوالالامپور شما را به سوی جزیره بالی رهنمون خواهد کرد. زمان سفر بین تهران و دوحه حدوداً دوساعت یعنی برابر با مدت زمان سفر شما از منزل تا فرودگاه امام تخمین زده خواهد شد. از این نقطه تا ایستگاه بعدی که شهر سنگاپور یعنی پایتخت کشور زیبای سنگاپور می باشد فقط هشت ساعت زمان لازم است از سنگاپور تا بالی فقط 3 ساعت دیگر پرواز خواهید داشت. این پرواز شما را از کمربند استوا عبور داده و به نیمکره جنوبی زمین انتقال خواهد داد.


ویزای بالی

پس از تهیه بلیت، پروازی بلند و طولانی حال شما در فرودگاه بالی هستید و نوبت به تهیه ویزا فرا رسیده است ! ویزای بهشت ! ولی بهشتی که ویزای ورود به آن را در دروازه ورودیش صادر می نمایند. پس به این ترتیب، قبل از اینکه وقت را تلف کنید باید به سوی کانترهای کنترل پاسپورت یعنی محل اخذ روادید ورود روانه شوید. البته قبل از رسیدن به آن نقطه فراموش نکنید که کارت های ورود به اندونزی را که در طول پرواز دریافت نموده، پر و به همراه مبلغ 25 دلار به افسر گذرنامه تحویل دهید.


فرودگاه بالی

فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai بالی در 13 کیلومتری (8 مایلی) غرب Denpasar قرار دارد. امکانات آن شامل مغازه‌های مختلف، رستوران ها، صرافی های متعدد، اداره پست، امکان دسترسی رایگان به اینترنت، دفتر اطلاعات توریستی، آژانس های مسافرتی، موسسات اتومبیل کرایه‌ای، مغازه‌های متعدد فیری شاپ و استراحت‌گاه‌های VIP است. سرویس اتوبوسرانی A/P شهر، ارزان‌ ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر است و حدوداً هر 30 دقیقه به مرکز شهر تردد دارد. جدول زمانی و بلیط‌‌‌‌‌ ها از دفتر اطلاعات توریستی در تالارهای ورودی قابل دسترسی هستند. تاکسی‌ها، تاکسی‌های دولوکس و Bemo ون‌های کوچک نیز موجود هستند. البته معمولاً مسافرین هتل ها با سرویس های خاص همان هتل منتقل می گردند.


گمرک

پس از عبور از کانترهای کنترل گذرنامه و روادید ،اکنون به سوی محل بازرسی گمرک خواهید رفت. مواظب باشید که هرگز به هنگام ورود به بهشت بالی داروهایی از قبیل کدئین، روانگردان و یا مواد مخدر به همراه نداشته باشید! در غیر این صورت دچار مشکل بزرگی شده اید زیرا همراه داشتن هرگونه داروی مخدر به هر میزان مجازات مرگ به دنبال خواهد داشت. ورود کلیه کالاها اعم از پوشاک، خوراکی ها، نوشیدنی ها و لوازم شخصی به بالی کاملا آزاد می باشد.


پول و امور مالی

واحد پول اندونزی روپیه است. کلیه ارزهای معتبر جهان ، مخصوصاً دلار آمریکا ، دلار استرالیا ، یورو و رینگت مالزی نیز در بالی داد و ستد می گردند.


آب و هوای بالی

اندونزی دارای آب و هوایی استوایی (گرم و مرطوب) بوده که تغییرات فصلی در آن بسیار اندک می باشد. این کشور دارای دو فصل گرما ، بارانی و مرطوب است و از آنجابی که جزیره بالی نیز در همین منطقه تروپیکال قرار گرفته است، در تمامی طول سال درجه حرارت آن ما بین 20 در شب تا 33 درجه در روزها متغیر می باشد. اما وزش بادهای غربی که حامل گرما و رطوبت اقیانوس هند می باشند باعث می گردد تا از ماه دسامبر تا ماه مارس این جزیره شاهد بارش های متوالی بوده و این فصل به منزله تابستان نیم کره جنوبی می باشد. اما زمستان نیز در بالی متفاوت است. از ماه ژوئن تا سپتامبر بادهای سرد اقیانوس آرام جزیره بالی را تحت تاثیر قرار داده و زمستان نیم کره جنوبی را با خود به ارمغان می آورد. در این فصل روزها دما معتدل و شب ها خنک می گردد. میزان رطوبت کاهش یافته و اغلب روزها آفتابی خواهد بود.


وسایل نقلیه

در بالی گردشگران می توانند از تاکسی و یا موتور سیکلت استفاده کنند. تاکسی های بالی مجهز به تاکسی متر می باشد. موتور سیکلت نیز وسیله ای است که با پرداخت معمولاً 5 الی 6 دلار در روز، می توانید در بالی اجاره و از آن استفاده کنید. همچنین ون های سبز رنگی به نام بیمو نیز عملیات جابجایی مسافران را در مناطق توریستی بر عهده دارند که استفاده از آن ها برای گروه های 5-6 نفره بسیار به صرفه تر است و کرایه آن ها نیز توافقی است. در صورت همراه داشتن گواهینامه بین المللی نیز می توانید با مبلغی معادل 20 الی 40 دلار انواع خودرو اجاره ای با و یا بدون راننده اجاره نمایید.


تلفن، اینترنت و مخابرات
اندونزی دارای سیستم مخابرات بسیار پیشرفته ‌ای است. ولی به دلیل مسافت بسیار و قرار گرفتن در نیمکره جنوبی نرخ مکالمات بین المللی آن ارزان نمی باشد. قیمت یک سیم کارت تلفن همراه در اندونزی تقریبا از یک ساندویچ هم ارزانتر است! ازنظر فنی سیستم موبایل اندونزی با سیستم موبایل ایران یکی است و شما می ‌توانید گوشی موبایل خود را همراه داشته و تا زمانی که در اینجا اقامت دارید با خرید یک سیم کارت که حدود 1000 تومان است با سراسر دنیا ارتباط برقرار نمایید. چندین اپراتور در اندونزی فعالیت می‌ کنند. اما بهترین نوع سیم کارت سیمپاتی است که قرمز رنگ است. نرخ مکالمات این اپراتور از دیگران کمتر بوده و در ضمن می توانید از سرویس های مکالمه اینترنتی آن شرکت جهت تماس با ایران با قرار دادن پیش شماره 0101798 استفاده نمابید.
در بالی از هر فروشگاهی که گوشی تلفن همراه داشته باشد و حتی فروشگاهه ای مواد غذایی می ‌توان سیم کارت تهیه کرد و شارژ مجدد سیم کارت های اعتباری نیز از راه انتقال اعتبار و توسط فروشندگان با ارائه شماره تلفنتان امکان پذیر است. همراه اول ایران نیز با اپراتورهای اندونزی سرویس رومینگ برقرار نموده اند که استفاده از آن ها به دلیل بالا بودن نرخ خدمات به هیچ وجه مقرون به صرفه نمی باشد.
اتصال به اینترنت نیز در سراسر بالی امکان پذیر و رایگان است! تمامی مراکز خرید، رستوران ها و … دارای سرویس اینترنت بی سیم می باشند. فقط کافیست که اکسس پوینت مربوطه را یافته و کانکت شوید !

 

سواحل نوزا دوآ :

ساحل زیبای نوزا دوآ : نوزا دوآ یعنی جزیره دوم ! دلیل این وجه تسمیه آن است که نوزا دوآ به صورت شبه جزیره ای و البته مانند جزیره دومی به منتها الیه جنوبی جزیره بالی متصل گردیده است. با ورود به این جزیره از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگترین و بهترین هتل های جهان را در خود جای داده است وارد خواهید شد. در اینجا دلیل آنکه چرا بالی مکان همیشگی کنفرانس ها ، کنگره ها، نشست ها و دیگر مناسبات سیاسی می باشد را خواهید یافت. در اینجا رستوران های مجلل، کشتی های تفریحی بسیار لوکس، زمین های گلف و هتل های رویایی با میهمان نوازی بالینزی پذیرای شما خواهند بود. از گوشه و کنار این شبه جزیره نوای دلنشین موسیقی و بوی خوش غذاهای شرقی به مشام می رسد. اما زندگی شبانه در اینجا به زرق و برق روز نیست. اینجا مکان آرامش است. مکانی برای آرامش بزرگان. سواحل نوزا دو نیز از زیباترین سواحل جهان بوده بطوری که در رده بندی جهانی مقام پنجم را ازآن خود نموده است. معبد زیبای اولا واتو نیز در این شبه جزیره زیبا واقع گردیده است.


اوبد :

این منطقه که شامل روستاها و محلات مسکونی متعدی است بسیاری از زیبایی های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبایی ها شامل جنگل میمون ها، دریاچه ی براتان، و معبد آبی اولون دانو، غار فیل ها، معبدهای باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، پارک فیل ها و تعدادی موزه و خانه هنر می گردد. مزارع پلکانی برنج بالی هم که از زیبایی های این منطقه برشمرده می شوند در مسیر این روستا به چشم می خورد. بازدید از زیبایی های اوبد وقت بسیاری خواهد برد و در صورت عدم وجود راهنما امکان دیدن همه زیبایی های این منطقه میسر نخواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم که حتماً از یکی از تورگردان ها و یا تورهای سافاری موجود در سطح جزیره بالی برای بازدید از نقاط دیدنی این منطقه بهره ببرید

.
آتشفشان کینتامانی :

در روستای کینتامانی دریاچه ی بسیار زیبای باتور و آتشفشان کینتامانی به چشم می خورد. جالب است بدانید که این آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه ها و سنگ های سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می کنند. رسیدن به این نقطه از کوتا تقریباً یک ساعت بطول خواهد انجامید و صرف نهار در رستوران کنار دریاچه و با منظره قله آتشفشان کینتامانی بسیار مسرت بخش است. از دیگر دیدنی های این منطقه غار خفاش ها می باشد که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود


پارک آبی واتربوم :

در این مجموعه بی نظیر که شعبه ای از پارک های زنجیره ای و بین المللی واتربوم است استخرهای بزرگ و کوچک، چندین نوع سرسره آبی، استخر و بازی های مخصوص بچه ها، زمین بازی (پینگ پونگ، فوتبال دستی) و رستوران های مختلف وجود دارد که می شود با آرامش کامل و درکنار تمامی اعضای خانواده از آن ها استفاده کرد. مجموعه واتربوم از ۹ صبح تا ۸ شب باز و بلیت ورودی برای هر نفر به مدت یک روز کامل ۲۳ دلار است. البته می توان بلیت دو یا سه روزه خرید که قیمت آن کمی ارزانتر خواهد بود. بعد از خرید بلیت یک اکانت برای شما باز خواهد شد و از آنجا که حمل پول به محوطه ممنوع می باشد، می توانید مبلغی را برای خرید خوراکی یا استفاده از برخی بازی های پولی به شکل سپرده در حساب خود قرار دهید. برای استفاده از سرسره های آبی، استخر و هیچ مبلغی دریافت نمی شود و تیوپ (برای استفاده در سرسره های آبی) به وفور در محوطه موجود است. فقط باید دقت کرد که برای استفاده از سرسره، تیوپ همرنگ خودش را برداشت. تفریحات این مجموعه آنقدر زیاد ، متنوع و هیجان انگیز است که می شود یک روز کامل را در آن گذراند.


کلبه بهشت پنهان :

کلبه بهشت پنهان (hidden paradise cottages) تفریحگاهی در Amed (شهرستانی در شرق بالی در اندونزی) است. در اینجا می توانید کوه بزرگ آتشفشان بالی را ببینید ، به ملاقات اقیانوس آبی بروید، به تماشای ساحل مرجانی و آبشارهای این تفریحگاه بنشینید و از دیدن باغ پر از گل درختان خرما و شنا در استخر لذت ببرید. این مجموعه شامل : رستوران های کنار ساحل ( که شما می توانید در حین خوردن غذای لذیذ بالیایی از دیدن مناظر زیبای اقیانوس لذت ببرید) – استخر و هتل در میان باغی سرسبز و زیبا همراه با مجسمه های سنتی بالیایی است . غواصی با استفاده از لوله و ماسک (SNORKELING) را در حالی تجربه کنید که به راحتی می توانید انواع ماهی های رنگارنگ را در جلوی چشمان خود ببینید ، دوچرخه سواری ، لذت بردن در کنار چشمه های طبیعی و آشنا شدن با زندگی محلی روستاییان و مناظره خیره کننده همه و همه دست در دست هم داده اند تا شما تعطیلات خود را در یک مکان فوق العاده آرامش بخش و زیبا تجربه کنید . سازمان گردشگری اندونزی جایزه اول بهترین باغ در میان هتل را به کلبه بهشت پنهان در بالی اعطا کرده است .


معبد لوط (Tanah Lot) :

Tanah Lot تشکیل شده از یک سنگ خاموش در جزیره بالی در اندونزی است. این محل به نام معبد لوط معروف است که توریست ها و مخصوصاً عکاسان زیادی را به سمت خود می کشاند . Tanah Lot به زبان بالیایی یعنی سرزمین ، که مکانی است در Tabanan (اداره‌ یا محل‌ کار یا حکومت‌ نایب‌ السلطنه‌ ) حدود ۲۰ کیلومتری Denpasar (پایتخت بالی) . هر روز این تخت سنگ نشسته در ساحل بر اثر جزر و مد به درون اقیانوس می رود و دوباره در ساحل اقیانوس پدیدار می شود ، که گردشگران در صورتی که آب اقیانوس پایین باشد می توانند به درون این معبد هم بروند . کشیش Nirartha در قرن ۱۵ هنگام سفر خود، این تخته سنگ را دیده است و مکان مناسبی برای استراحت یافته و شب را در آنجا در این جزیره سپری کرده . و بعد آنجا را محل مقدسی برای پرستش خدای دریا در جزیره بالی دانست. این معبد یکی از معابد هفت دریا در اطراف سواحل بالی است، و هر یک از معابد هفت دریا بعد از تأسیس شدن در امتداد سواحل جنوب غربی قرار دارند. بالیایی ها معتقد هستند که مار دریا ، مار غول پیکری است که نگهبان معبد است و روح های خبیث و مزاحم را دور می کند و از معبد محافظت می کند. گردشگران بعد از گذشتن از یک بازار پوشاک و سوغاتی های بالیایی ها به این معبد می رسند.


پارک جنگلی میمون ها :

پارک جنگلی بالی در شهر Ubud در جزیره بالی قرار دارد. در سال ۱۹۸۶ تنها ۸۰۰ نفر در ماه برای بازدید از این جنگل می آمدند که اکنون این عدد به ۱۰۰۰۰ نفر در ماه رسید است. این پارک در بنیاد گردشگری جهانی به رسمیت شناخته شده است . هدف اصلی مسئولین پارک آموزش به عموم مردم برای حفظ طبیعت و جنگل ها و حیواناتی (مخصوصا میمون ها) است که در این محیط ها زندگی می کنند . میمون هایی که در این جنگل حفاظت می شوند به Macaques دراز دم معروف هستند. که نام علمی آن Macaca fascicuiaris است. Macaques در سراسر جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند و به وفور یافت می شوند. در حال حاضر حدود ۳۴۰ عدد Macaques دراز دم در این جنگل زندگی می کنند. البته از نوع Macaques ، کوتاه دم آن هم یافت می شوند که بسیار شبیه انسان است و بر خلاف دراز دم ها که فقط در جنگل ها زندگی می کنند ، کوتاه دم ها در روستاها و مزارع برنج هم یافت می شوند. اصولا در جزیره بالی میمون ها حیوانات مقدسی هستند و این جنگل هم به نوعی یک جنگل مقدس به شمار می آید و معابد زیادی هم در این پارک وجود دارد که مقدس بودن این پارک جنگلی را دوچندان می کند. در این جنگل حدود پانصد میمون از انواع مختلف که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند نگه داری می شوند. اگرچه میمون ها بسیار فضول و پر رو به نظر می رسند اما حیواناتی بسیار باهوش، عاطفی و دوست داشتنی هستند. برای آن دسته از گردشگرانی که با خردسالان خود به بالی آمده اند بازدید از این جنگل توصیه می شود. البته ناگفته نماند، به هنگام بازدید از جنگل میمون ها مواظب کلاه، عینک و حتی کوله پشتی خود باشید. میمون ها علاقه وافری به قاپیدن این اشیاء داشته و در صورت از دست دادن هر یک از این اشیاء بدست آوردن دوباره ی آن بعید به نظر می رسد.


پارک فیل ها :

پارک فیل ها (Elephant Safari Park) رسما توسط وزیر گردشگری در سال ۲۰۰۰ در جزیره بالی در اندونزی افتتاح شد. این پارک عضو رسمی انجمن جهانی باغ وحش است و مطابق با استانداردهای بین المللی برای مراقبت از حیوانات است. این پارک در زمینی به مساحت ۲ هکتار هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این پارک به عنوان بهترین پارک جهانی فیل ها شناخته شده است. شما می توانید در این پارک تجربه جدیدی را با فیل ها داشته باشید. به آن ها غذا دهید، از نزدیک آن ها را لمس کنید ، با فیل ها عکس بگیرید و بالاخره فیل سواری کنید هم درخشکی و هم در دریاچه. این پارک هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای عموم باز است .


بانجی جامپینگ :

یکی از تفریح های لذت بخش که در بالی می توان انجام داد، بانجی جامپینگ است. در جزیره زیبای بالی دو مجموعه بانجی مشغول به ارائه خدمات به علاقه مندان می باشند که هر دو با استانداردهای جهانی و رعایت کلیه موارد ایمنی فعالیت می نمایند. پریدن از ارتفاع 60 متری تجربه ای فراموش نشدنی برای هر آدم ماجراجو می تواند باشد . همچنینی منظره ای که در راه (از بالای سکو تا سطح آب است ) می بینید بسیار زیبا و رویایی است و جالب تر اینکه احتمالا تماس کوتاهی هم با آب در انتهای مسیر خواهید داشت تا تجربه برخورد با زمین را هم داشته باشید! در ضمن امکان پرش در شب و زیر نور ماه و همچنین برگزاری یک جشن کوچک با همراهان به افتخار زنده بودنتان وجود دارد. هنگام پرش شما از عملیات شجاعانه ای که انجام داده اید عکس و فیلم تهیه شده و در خاتمه روی یک لوح DVD به شما هدیه می دهند و می توانید یک تی شرت با نشان بانجی جامپ هم دریافت کنید. درضمن مراقبان و استادان پرش (Jumpmaster) نیوزلندی بوده و استاندارد ایمنی تجهیزاتشان هم از همان نیوزلند اخذ شده است. قبل از پرش به شما بیمه نامه آن و بعد از آن هم گواهینامه شجاعت را خواهند داد. همچنین ویدئوی عملیات شما از زمان وزن کشی تا دریافت گواهینامه شجاعت قابل خریداری بوده و تی شرت ، تاپ و کلاه بانجی جامپ با رنگ های انتخابی را نیز می توانید خریداری کنید.

 

 

مراکز خرید جزیره بالی


محله ی کوتا بیچ :

در این محله وجود بازارچه های سنتی فراوان در کنار مراکز خرید مدرن، هر گردشگری را از کوچک و بزرگسال تا زن و مرد را به سوی خود فرا می خواند. در این محل هرچیزی که به ذهن شما برسد موجود است، از بوتیک های فروشنده برندهای معروف جهانی تا دی وی دی های کپی. اما فراموش نکنید که یکی از مراکز مهم فروش صنایع دستی و سوغاتی های زیبای بالی همین جاست ضمناً توقفی کوتاه در یکی از رستوران ها و کافی شاپ های این محله که در کنار هر کوچه و خیابان این منطقه ۲۴ ساعته پذیرای میهمانان می باشند نیز بسیار با صفا است. در این منطقه یکی از معروفترین رستوران های جهان یعنی هارد راک کافه نیز واقع گردیده است. از مراکز خرید معروف این منطقه نیز که نسبتاً اجناس مرغوب با قیمتی مناسب در اختیار خریداران قرار می دهند میتوان به دیسکاوری مال و دی . اف . اس اشاره نمود که در مجاورت ساحل زیبای اقیانوس هند واقع گردیده اند. بازدید از مکان سابق نایت کلاب پدی و ادای احترام به قربانیانی که در سال ۲۰۰۲ هدف حمله تروریستی گروه های خرابکار قرار گرفته و کشته شدند نیز از کارهای اجتناب ناپذیر هر گردشگر و بازدیدکننده از این منطقه محسوب می گردد. کوتا اسکویر نیز در مرکر این منطقه قرار دارد. در این میدان و خیابان مربوطه نیز تعداد بسیاری بوتیک های عرضه کننده برند های گرانقیمت جهانی مانند آدیداس ، بیلابونگ ، ریپ کارل و بسیاری دیگر قرار گرفته اند. فروشگاه زنجیره ای ماتاهاری نیز در این خیابان دارای یکی از شعب بزرگ خود می باشد.


جیمباران :

اگرچه گردشگران به این منطقه بیشتر بخاطر گوناگونی غذاهای دریایی سر می زنند ، اما هنوز هم چیز های خوبی برای خریدن در اینجا موجود است. در این نقطه هنر سفالگران بالینزی را میتوان از نزدیک دید و کمی آن طرف تر تخته های موج سواری دست ساز را در کنار ویوبردهای بسیار گرانقیمت غربی تهیه کرد. در اینجا معدود بوتیک برند فروشی واقع گردیده است اما بازدید از فروشگاه های زیر خالی از لطف نمی باشد.
ـ Jenggala
ـ Konderatu
ـ Surfer’s Paradise


سانور بیچ :

در سانور بیچ آن طوری که خریداران از نظر خرید می بایست، ارضا نخواهند شد. اما هرگز از یاد نباید برد که در این منطقه نیز جزیره بالی و ساکنانش هنوز اجناس خاصی را قابل عرضه به خریداران گردهم آورده اند. در سانور بیچ می توان انواع و اقسام لباس های شنا و ساحلی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه نمود. فراموش نکنید که چانه زدن در سراسر آسیای جنوب شرقی رایج بوده و این منطقه نیز از خارج از آن قاعده نخواهد بود. در اینجا به راحتی می توان اجناس را کمتر از نصف مبلغی که فروشنده می گوید خرید. اما کمی آنطرف تر در خیابان سانور شما می توانید مرواریدهای بسیار گرانقیمت بالی را از جواهر فروشی های این منطقه تهیه کنید. همچنین فروشگاه و سوپر مارکت هارویز نیز که در خیابان اصلی سانور و بعد از هتل هایات ریجنسی قرار گرفته است نیز مکانی خوبی برای کمی خنک شدن و شاید اندکی خرید مایحتاج روزانه می باشد. پس از هارویز نیز شما با دنیایی از هنر روبرو خواهید شد. صنایع دستی این منطقه ، شامل مبلمان ، تابلوهای نقاشی و سنگ های بسیار زیبای تراشیده شده با دست می باشد که می توان به یادگار قطعه ای از آن ها را هرچند کوچک به خانه خود ببرید.


اوبد :

اینجا بهترین جا برای خرید صنایع دستی است. اگرچه صنایع دستی بالی را در هر نقطه ای از این جزیره می توان یافت، اما اینجا مرکز عرضه عمده صنایع دستی ساخته شده به دست ساکنین روستاهای اطراف که در امتداد جاده منتهی به جنگل میمون ها قرار گرفته اند می باشد. اگر به آن طرف خیابان نگاه کنید مطمئناً پیرمردی را خواهید دید که با دستان هنرمندش با قطعه ای چوب عشق را با هنر تلفیق و اثری با ارزش را خلق می کند. اگرچه چانه زدن در اینجا هم رایج است ،اما دیدن دستان رنجور آن پیرمرد دیگر راهی برای چانه زدن در اوبد باقی نمی گذارد.


مراکز خرید مدرن :

بالی نیز به مانند تمامی نقاط توریستی جهان مجهز به مرکز خریدهای مدرن و مجللی گردیده است. در اینجا به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم .


گالریا :

گالریا یکی از گسترده ترین مال ها در سطح استرالیا، آسیا و آمریکاست. در گالریا بهترین برندهای جهانی، عطر، کیف و کفش و البسه عرضه گردیده و نیز یکی از بزرگترین شعب فروشگاه های زنجیره ای ماتاهاری و تعداد بسیار زیادی بوتیک های دیگر در آن واقع شده اند. در این مرکز خرید که در نزدیکی کوتا و در میدان امام بنجل واقع شده است شعبه ای از بزرگترین ابزار فروشی جهان یعنی ایس هاردویر نیز قرار دارد.


دیسکاوری :

یکی از زیباترین مراکز خرید بالی است که در مجاورت دریا قرار گرفته است. دپارتمان استور سنترو نیز درون همین مجموعه قرار داشته که مملو از برندهای جهانی بوده و نیز قیمت های مناسبی دارد. رستوران های این مرکز خرید نیز که در کنار دریا و در ساحل باز تعبیه گردیده اند بسیار با صفا می باشند.


ماتاهاری:

نام مجموعه فروشگاه های زنجیره ای است که در سراسر اندونزی شعبه داشته و ارائه دهنده کلیه مایحتاج منزل، سوپرمارکت، البسه و غیره می باشد. یکی از بزرگترین شعبه های این فروشگاه در دنپازار و دیگری درکوتا اسکویر واقع شده است که خرید از آن توصیه می گردد. در این شعبه کفش و کیف های بسیار مرغوبی نیزعرضه می گردد.


لوته مارت، ماکرو سابق:

اما ماکرو نیز نام فروشگاه بسیار بزرگی است که مشغول به عرضه کلیه اجناس از وسایل برقی و الکترونیکی تا میوه و اقلام سوپرمارکت می باشد. ساعت کاری این مجموعه از هفت صبح تا ده شب می باشد.مجموعه زنجیره ای ماکرو در تمامی کشورهای آسیای جنوب شرقی و استرالیا دارای شعب بسیاری می باشد.


رابینسونز:
 

روبروی فروشگاه ماتاهاری در دنپازار قرار داشته و دارای اجناس نسبتاً ارزانی می باشد.


لی بی پلازا:

این فروشگاه مکان بسیار خوبی برای خرید وسایل ورزشی، الکترونیک و لوازم التحریر می باشد. این بازار نیز در دنپازار واقع گردیده است.


کرفور:
کر فور یا به قول فرانسوی ها کق فوق بزرگترین سوپرمارکت زنجیره ای جهان نیز در اینجا دارای شعبه است. این فروشگاه در خیابان سان ست قرار داشته و از ده صبح تا ده شب باز است.

هتل های بالی:

استراحت در Denpasar به راحتی برای مسافرین اندونزیایی مهیا است. شهر سهم خود را از هتل‌ها و مهمان‌خانه‌های اصلی دارد، اما اکثر بازدیدکنندگان بین‌المللی مستقیماً به هتل‌های لوکس Legian و Nusa Dua، مهمان‌خانه‌های ارزان ‌قیمت و فراوان Kuta، هتل‌های تفریحی متوسط Sanur، یا کمی بعیدتر از این ها، به تفریح‌گاه‌های مجلل و پر زرق و برق اطراف Ubud می‌ روند. قیمت هتل‌ها بر حسب دلار آمریکا و روپیه سنجیده می ‌شود.


Oberoi Bali :

مجموعه با‌شکوهی از اتاق‌ها و ویلاهای به سبک بالی در Legian (حدود 30دقیقه‌ای مرکز شهر Denpasar) در میان زمین‌های سرسبز، در یک نوار زیبای ساحلی که سرویس‌های عالی و امکانات بی ‌نظیری را پیشنهاد می‌ کند.
آدرس: صندوق پستی 3351 در Denpasar
تلفن: 361 730 361 (0) 62 +
وبسایت: www.oberoibali.com


Four Seasons Bali :

ترکیبی از بهترین سبک جزیره با امکانات مدرن و خدمات فوق استاندارد؛ این تفریح‌گاه پرزرق و برق در خلیج Jimbaran بین Denpasar و Nusa Dua واقع شده است. آدرس: خلیج Jimbaran، Denpasar
تلفن: 010 701 361 (0) 62 +
وبسایت: www.fourseasons.com/jimbaranbay


Pemecutan Palace :

بهترین مکان برای اقامت در مرکز شهر Denpasar واقع در مکان کاخ شاهزاده بالیایی؛ این مکان بسیار آرام و با‌شکوه است و تمام جزییاتی را که شما از یک هتل مجلل انتظار دارید، گرد آورده است.
آدرس: 2 Jalan Thamrin
تلفن: 491 423 361 (0) 62 +


Natour Bali :

هتلی با 80 سال قدمت که مشخصه‌ های آن از هر هتل دیگر Denpasar بیشتر است. این هتل در دوران حکومت هلندی‌ ها ساخته شده است. در اینجا حس دلتنگی و حسرت برای گذشته تراوش می ‌کند.
آدرس: 3 Jalan Veteran
تلفن: 681 225 361 (0) 62 +


Denpasar :

بسیار با ارزش از نظر هزینه به سبک خانه‌های ییلاقی سنتی با آب گرم و تهویه مطبوع (در صورت دلخواه) که هر دو در سطح هتل‌های کم‌ هزینه نادر هستند.
آدرس: 103 Jalan Diponegoro
تلفن: 336 283 361 (0) 62 +

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای