زندگینامه دکتر محمد صادق کرمانی مشاور و پژوهشگر تغذیه

مهاجریست

دكتر محمد صادق كرماني از پدري كرماني و مادر يزدي در شهريور 1326 در يك خانواده مذهبي در نجف اشرف چشم به جهان گشود.
دوران كودكي را در نجف اشرف گذراند و سپس به همراهي والدين به بغداد نقل مكان كرد. مقطع ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان را در بغداد به پايان رساند.
سال 1345 در دانشكده پزشكي قبول شد و در سال 1352 از دانشكده پزشكي مدرك دكتراي پزشكي را دريافت كرد. از سال 1352 تا 1358 در بغداد مشغول طبابت بود. سال 1358 بعد از اقدام صدام به اعدام تعدادي از پزشكان متعهد، به سوريه هجرت كرد و چند ماه پس اقامت درسوريه به ايران آمد.
چند ماه از بازگشتش به وطن نگذشته بود كه جنگ تحميلي شروع شد. از هفته هاي اول جنگ، در خدمت چريكهاي جنگهاي نا منظم شهيد چمران و تا پايان جنگ همراه رزمندگان اسلام ودر خطوط مقدم جبهه داوطلبانه خدمت كرد. پس از پايان جنگ مطب شخصي داير كرد.
در این زمان، عوامل ارثي وكمبود فعاليت بدني، همه وهمه منجر به افزايش وزن او شد. افزايش وزن ، افزايش فشار خون را ايجاد كرد، نفس نفس زدن ها شروع شد وخستگي زودرس ظاهر شد و نارسايي قلبي به آن ها اضافه شد …
همه اين عوارض، اخطار و چراغ قرمزي براي او که یک پزشک بود به حساب می آمد، لذا تصميم گرفت كه وزن خود را كم كند. مدت طولاني را بين كتاب هاي تغذيه گذراند و با تلاش فراوان براي خود برنامه غذايي مناسب تهيه كرد و با كاهش 20 كيلوگرم از وزن به سلامتي كامل دست يافت.
او سپس به فكر مراجعين خود افتاد که چرا براي آنان قدمي برندارد و چرا براي نجات آنان دست ياري دراز نكند و بدین ترتیب اولين نرم افزار چاقي ايران را طراحي كرد.اين اتفاق در سال 1374 و در زماني بود كه خيلي ها در ایران حتی دانش اولیه استفاده از كامپيوتر را نداشتند. اما موفقيت كار بسیار بالاتر از حد انتظار بود. سال 1376 كتاب معجزه اي براي چاق ها را نوشت كه برای خیلی ها واقعا معجزه كرد . کتاب معجزه ای برای لاغرها نیز که بعدها نوشته شد مورد توجه و استفاده بسیاری از مردم واقع شد.
علم تغذیه معجزه ای برای لاغرها
دکتر کرمانی چندین كتاب نیز در علم تغذيه به چاپ رسانده که هر كدام از آنها بارها به چاپ رسيده است. چاپ بيش از صد مقاله علمي در موضوع تغذيه در مجلات معتبر به همراه صرف وقت و دلسوزی فراوان برای مراجعین منجر به این شد ه است که امروز نام ” دكتر كرماني ” به عنوان یکی از مطرح ترین و پرآوازه ترین نامها در عرصه تغذیه و درمان چاقی و لاغری مورد توجه بسیاری از مردم باشد.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۶ رای