بازدید از موزه تاریخ شناسی استانبول

حمام رومی، موزه تاریخ شناسی استانبول

کشور ترکیه یک کشور نیمه آسیایی نیمه اروپایی است که جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی را داراست. شهر استانبول به عنوان پایتخت این کشور دارای جاذبه های فراوانی است. یکی از زیبا ترین جاذبه های تاریخی، گردشگری شهر تاریخی استانبول، حمام رومی است که سمبل آتاتورک و مردم در مبارزات استقلال طلبانه است.این بنای تاریخی در قسمت شمالی میدان لوتوس و در خیابان چانکری قرار گرفته است.به عقیده تاریخ شناسان قدمت این بنا به قرن سوم بعد از میلاد مسیح می رسد.
این بنای عظیم تاریخی بخش ها و قسمت های بسیار متنوعی دارد که از آن جمله می توان به اتاق سرد، اتاق خنک و یک اتاق گرم اشاره نمود که در زمان امپرطور Caracalla.به افتخار آسلپیوس ،خدای طب ساخته شد. امروزه و با گذشت زمان بسیار زیادی از ساخت این بنا باز هم شما می توانید سیستم گرمایش قدیمی و اطاق مخصوص پوشیدن لباس ها و سایر بخش های این بنای تاریخی و جذاب را از نزدیک مشاهده نمایید.
بازدید از موزه تاریخ شناسی استانبول
در حال حاضر از این بنای قدیمی و زیبا به عنوان یک موزه استفاده می شود. موزه ای که توانسته است به سادگی مجموعه ای از بهترین آثار باستانشناسی و تاریخی را گرد همم جمع آوری نماید. در شرق منطقه سيده دش Side و در ميان جنگل هاي درختان كاج اقامتگاه سورگون كه شامل تيتريين گل – Titiyoneol به معناي گل لرزان با (پرچم آبي و داراي ساحل آرام) و (كيزيل آگاچ) بوده قرار گرفته است كه به دليل دارا بودن سواحل ماسه اي و درياي آرام و آبي خود بسيار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
بازدید از موزه تاریخ شناسی استانبول
این مناطق بی نظیر دارای فضایی آرامش بخش  و جذاب است و علاوه بر این از کلیه امکانات تفریحی و رفاهی نیز بهره مند است.
اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از شهر رویایی استانبول دارید حتما سری به این حمام زیبای تاریخی بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای