دوره آموزشی مهندسی محیط زیست

مهاجریست

مهندسی محیط زیست عبارت از کاربرد مجموعه‌ای از علوم و فنون مهندسی در رابطه با مطالعه و ارزیابی شرایط و بهبود و بهسازی محیط زیست می‌باشد. این علوم و فنون در امور اجرائی و ساختمانی در زمینه طرحهای عمرانی زیر بنائی، شهری، صنعتی و مسکونی کاربرد دارند. تخریب محیط‌های طبیعی و افزایش درصد آلودگیهای مختلف ناشی از اجرای طرحهای زیر بنائی و صنعتی بخصوص در نواحی شهری و روستائی و به مخاطره انداختن منابع طبیعی و انسانی از مسائلی است که در کاربرد مهندسی محیط زیست در هر طرح عمرانی مورد توجه می‌باشد.

“مهندسی عمران محیط زیست” دوره ای آموزشی پرورشی جهت افزایش اطلاعات و نیز ایجاد زمینۀ کافی در راستایِ درک، توسعه و کاربرد تکنیک  های موجود در رشتۀ عمران در زمینۀ محیط زیست است.
هدف دوره آموزش افرادی است که دارای توانائی های لازم جهت طراحی و نظارت برحسن اجرای پروژه¬های تخصصی در زمینه¬های مختلف رشتۀ فوق بوده و در ضمن قادر به انجام تحقیقات لازم جهت حل مسائل و مشکلات زیست محیطی کشور باشند. از جمله پروژه های تخصصی مورد نظر این رشته می¬توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱-    شناخت و کنترل آلودگی منابع آب، خاک وهوا
۲-    طراحی تاسیسات آب و فاضلاب شهری، روستایی و صنعتی
۳-    کنترل آلودگیهای حاصل از مواد زائد جامد
۴-    برنامه ریز و مدیریت اجرای طرحهای زیست محیطی و …
در سایر کشورهای جهان، افراد مرتبط با این رشته، بازوئی قوی برای سازمان¬های دولتی و البته مردم، در راستای صیانت از محیط زیست می باشند. با توجه به نو پا بودن این رشته در کشور نسبت به سایر رشته-های عمرانی و از طرفی چند وجهی بودن آن، آیندۀ روشنی برای آن متصور است. فارغ التحصیلان این رشته در آینده امکان استخدام در سازمان ها و نهادهایِ دولتی همچون، سازمان محیط زیست، شهرداری ها، شرکت آب وفاضلاب، کنترل آلودگیِ هوا، وزارت کشور و … و یا شرکت های خصوصی در همین راستا را دارا می باشند. در حال حاضر با توجه به قوانین تصویب شدۀ کشور، تمامی پروژه های کلان کشوری قابل اجرا نخواهد بود، مگر اینکه “ارزیابی اثرات زیست¬محیطی” آن بطور دقیق صورت گرفته باشد. لازم به ذکر است که پذیرش این رشته در سایر کشورهای توسعه یافتۀ دنیا جهت مقاطع بالاتر در مقایسه با سایر رشته ها امکان پذیرتر است.

 

مزایای شرکت در دوره آموزشی مهندسی محیط زیست تحت رسانه برخط بنیاد آموزش مجازی ایرانیان شرکت توسعه دهندگان سیستم ابتکار

  • ارتقاء دانشپذیران نمونه به عنوان آموزش دهنده نرم افزارهای آموزشی تخصصی در سایت “باما” در نتیجه ایجاد اشتغال و کسب درآمد
  • اعطاء گواهی آموزشی به عنوان یک گواهینامه آموزشی معتبر از آکادمی های بین المللی کشورهای مختلف
  • اعطاء گواهی آموزشی نرم افزار ها در شیوه پروژه محور تنها بعد از ارزیابی پروژه گزارش مطالعات
  • تنوع در ارائه آموزش ها و نرم افزار های آموزشی و کاربردی، ارائه مقالات آموزشی و ارزشیابی افراد جهت انطباق ارائه نرم افزارهای آموزشی با سلایق و شرایط دانشپذیران
  • عدم نیاز به مهارت و یا مدرک تحصیلی خاص جهت یادگیری از طریق نرم افزارهای آموزشی برای 90% موارد.

 دوره آموزشی مهندسی محیط زیست
دوره آموزشی مهندسی محیط زیست

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای