راهنمای مهاجرت و اقامت مالتا

راهنمایی مهاجرت به مالتا


جمهوری مالتا

مالتا جزیره ای کوچک در قلب مدیترانه است و قبلا جزء خاک ایتالیا بوده. پایتخت آن والتا نام دارد.مانند یونان و ایتالیا بناهای تاریخی بسیار دارد.سیاهچالهای قرون وسطا با سنگهای حجیم و غار کالپسو تنها چیزهایی نیستند که جزایر مالت را اسطوره ای کرده اند. خیابانهای باریک پر پیچ و خم و شهرها و روستاهای آن مملو از کلیساهای رنسانس و کاخهای باروک است. لقب "موزه در هوای آزاد" به حق برای جزایر مالت به کاربرده شده است چرا که اطراف شهر مملو از قدمیترین مجسمه های انسان است. درپی تحقیقات اخیر که بوسیله مجله اینترنشنال لیوینگ در میان 194 کشور جهان انجام گرفته کشور مالتا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در سال 2010 برای زندگی معرفی شده است.
در سال 1988 برنامه ای تحت عنوان اقامت دائم جهت تجار و افرادی که دارای توانائی مالی پرداخت مالیات را دارند در کشور مالتا برقرار گردید . مالتا یکی از اعضای کشورهای اروپا و شنگن میباشد که با داشتن اقامت این کشور میتوانید آزادانه به کشورهای عضو شنگن مسافرت نمائید.
متقاضی میتواند برای خود و همسر و فرزندان زیر 21 سال و برای پدر و مادر و پدربزرگ و مادر بزرگ خود که از لحاظ مالی در زیر مجموعه خود و به عنوان دیگر تحت تکفل خود بوده نیز اقامت نماید.
دارنده اقامت دائم مالتا تنها باید سالیانه مبلغ 4192 یورو بعنوان مالیات به دولت مالتا پرداخت نماید.

اصلیت: فینیقیه

زبان: ایتالیائی و عربی- زبان انگلیسی را تکلم می کنند.

کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده که نقش استراتژیک مهمی در طول تاریخ داشته است و مکان مبارزه و برهم کنش بین اروپای در حال شکل‌گیری و فرهنگ و تمدن قدیمیتر آفریقا و خاورمیانه بوده‌است.

تاریخ

در حدود ۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح گروهی از مردمان فنیقی که سامی‌تبار بودند، از سرزمین مادری خود در شرق دریای مدیترانه به جزایر مالتاکوچیدند. فنیقی‌ها بازرگانان و دریانوردانی حرفه‌ای بودند و جزایر مالتابرایشان اهمیت بسیاری داشت چرا که در شبکهٔ بازرگانی آن‌ها و در میان فنیقیه، سیسیل و کارتاژ (مهاجرنشین فینیقی‌ در شمال آفریقا) قرار گرفته بود. در سال ۴۸۰ پیش از میلاد، مالتابه بخشی از قلمرو کارتاژ تبدیل شد و تا سال ۲۱۸ پیش از میلاد از آن کارتاژ بود.

در سال ۶۰ میلادی پولس مبلغ مسیحیت به مالتا سفر کرد. در مدت سه ماه اقامت او در این سرزمین، مردم مالتابه مسیحیت گرویدند. مردم مالتایکی از کهن‌ترین ملت‌های مسیحی جهان به شمار می‌آیند.

در میانهٔ سده‌های چهارم و نهم میلادی ، مالتا بخشی از امپرا توری بیزانس بود.

تا سدهٔ شانزدهم میلادی، جزایر مالتازیر نظر گروهی از فئودال‌ها (که کنت نشین مالتانامیده می‌شدند) اداره می‌شد. در سال ۱۵۳۰ میلادی، چارلز پنجم، فرمانروای امپرا توری مقدس روم در مرکز اروپا، جزایر مالتارا به فرقه‌ای مسیحی بخشید که خود را شوالیه‌های سنت جان می‌نامیدند.
سیاست
حکومت مالتا جمهوری و دارای یک مجلس قانونگذاری است که ۶۵ نماینده دارد . رئیس‌جمهور آن، ادوارد فِنِچ آدامی است. مالتاعضو اتحادیهٔ اروپا و نیز از اعضای اتحادیه کشورهای همسود می‌باشد.

راهنمای مهاجرت و اقامت مالتا

جغرافیا

به خاطر آب و هوای آفتابی بینظیر، سواحل فراخ، شب زنده داری های با شکوه و 7000 سال تاریخی شگفت انگیز، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در این سرزمین وجود دارد.
کشور مالتادربرگیرنده سه جزیره مسکونی به نام‌های مالتا(Malta)، گُزو (Gozo)، و کومینو (Comino) و سه جزیره نامسکون کومینوتو (Cominotto) و فیلفلا (Filfla) و سنت پاول (St. Paul) است و در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. این جزایر روی‌هم‌رفته ۳۱۶ کیلومتر مربع پهناوری دارند و در ۹۳ کیلومتری جنوب جزیره سیسیل (ایتالیا) ، ۲۹۰ کیلومتری شرق تونس و ۲۹۰ کیلومتری شمال لیبی قرار گرفته‌اند. بلندای این جزایر کم است و بلندترین نقطه آن که در کرانه‌های جنوب غربی جزیره اصلی مالتاقرار گرفته ، تازوتا (Ta'Zuta) نامیده می‌شود و ۲۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد . بلندترین نقطه جزیره گزو تا دبیگی (Ta'Dbiegi) است و بلندای آن از سطح دریا، ۱۹۰ متر می‌باشد.مالتا بزرگترین جزیره و مرکز اجرایی، تجاری و فرهنگی این مجمع الجزایر به حساب می آید. ماهیگیری، توریسم، صنایع دستی . کشاورزی از شناسه های آن است. جزیره کومینو کاملا خالی از سکنه است.

 

مالتا بزرگترین جزیره و مرکز اجرایی، تجاری و فرهنگی این مجمع الجزایر به حساب می آید. گزو دومین جزیره بزرگ منطقه و روستایی تر از مالتا است. ماهیگیری، توریسم، صنایع دستی و کشاورزی از شناسه های آن است. جزیره کومینو کاملا خالی از سکنه است.

 

راهنمای مهاجرت و اقامت مالتا

اقلیم و آب و هوا

خاک جزایر مالتامعمولاً سنگلاخی و کم‌درخت است و در آن گیاه و سبزه کم می‌روید، اما خاک برخی از دره‌ها حاصلخیز است. تنها استثناء قابل توجه، جنگلهای بوسکت (Buskett) در کرانه‌های جنوبی هستند که در دره‌ای پرآب و در میان شمار زیادی تخته سنگ‌ قرار گرفته‌اند. در این جنگلها درختهای صنوبر و پرتقال می‌روید. آب و هوای مالتامدیترانه‌ای است ، مالتا زمستانهای معتدل و بارانی و تابستانهای گرم و خشک دارد.

گردشگری

مالتادارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی به ویژه در سواحل و کرانه‌هاست و امروزه مهمانخانه‌های مجهزی در همهٔ جزایر مالتا ساخته شده‌اند. بسیاری از مردم مالتابه مسافرتهای خارجی می‌روند، هرچند که مالتابیشتر واردکنندهٔ صنعت جهانگردی است. نسبت جهانگردان مالتی به جهانگردان خارجی که به این کشور سفر می‌کنند، در حال کاهش است. ایرانیانی که قصد سفر به مالتارا داشته باشند به علت عدم وجود سفارت مالتادر تهران، باید از طریق سفارت اتریش در تهران اقدام به اخذ روادید بنمایند.

مردم مالتا

بیشینهٔ مردم مالتااز نژاد مالتی، از تبار سامی (آمیزه‌ای از فنیقی‌ها و کارتاژی‌ها)هستند و با اعراب خویشاوندی نزدیک دارند. اقلیت‌هایی از ایتالیایی‌ها، سیسیلی‌ها و اعراب نیز در این کشور زندگی می‌کنند.

زبان

دو زبان مالتی و انگلیسی زبانهای رسمی کشور هستند. زبان مالتی از خانواده زبان‌های آفریقایی-آسیایی و از شاخه زبان‌های سامی است و با زبان عربی خویشاوندی دارد، هرچند که وام‌واژه‌های بسیاری از گویش‌های ایتالیایی به ویژه سیسیلی (و به تازگی از انگلیسی) وارد این زبان شده‌اند. زبان مالتی با نویسه‌های لاتین نوشته می‌شود.

دین

۹۸٪ مردم مالتاپیرو آئین کاتولیک رم هستند.

هتل مالتا

هتل های با نرخ کاهش یافته
RADISSON SAS     

شروع قیمت از:

ریال 1,700,000
مالتا , والتا     RADISSON SAS
The Radisson Blu Resort, Malta St. Julian's is located in Valletta, Malta

شرایط این کشور:

دلائل افزایش درخواست اقامت دائم در مالتا:

1-آب و هوای مدیترانه ای در محیطی دوستانه و انگلیسی زبان

2-  زندگی با استاندارد بالا با آب و هوای مدیترانه ای

3- رفت و آمد آزادانه به مالتا

4- حرکت آزادانه به تمام اروپا

5- بدون محدودیت زمانی برای اقامت در مالتا (فقط یک روز باید در مالتا باشید)

6- آزادی در باز گرداندن سرمایه و در آمد

7-  یکی از کم مالیات ترین مناطق اروپا

8- بدون مالیات بر ثروت و درآمد در خارج از مالتا

9- پائین بودن مالیات کسب و پیشه

10- دسترسی آسان توسط دریا و فرودگاه بین المللی مالتا

11-  یکی از مرکز امن بانکداری اروپا با حضور بانک های بین المللی

در پی تحقیقات اخیر که بوسیله مجله اینترنشنال لیوینگ در میان ۱۹۴ کشور جهان انجام گرفته کشور مالتا بعنوان یکی از بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۰ برای زندگی معرفی شده است.

در سال ۱۹۸۸ برنامه ای تحت عنوان اقامت دائم جهت تجار و افرادی که دارای توانایی مالی پرداخت مالیات را دارند در کشور مالتا برقرار گردید.  مالتا یکی از اعضای کشورهای اروپا و شنگن می باشد که با داشتن اقامت این کشور می توانید  آزادانه به کشورهای عضو شنگن مسافرت نمائید.

متقاضی می تواند برای خود و همسر  و فرزندان زیر ۲۱ سال و برای پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ و مادربزرگ خود که از لحاظ مالی در زیر مجموعه خود و به عنوان دیگر تحت تکفل خود بوده نیز اقامت نماید.

دارنده اقامت دائم مالتا تنها باید سالیانه مبلغ ۴۱۹۲ یورو به عنوان مالیات به دولت مالتا پرداخت نماید.

مزایای اقامت مالتا

1- مزیت های اجازه اقامت

2- سفر به تمام اروپا بدون ویزا در هر زمانی

3- بدون محدودیت حداقل زمان اقامت در مالتا(در صورت دلخواه فقط یک روز)

4- افتتاح حساب بانکی شخصی در بانک های اروپا

5-بدون اجبار به خرید ملک با هرگونه سرمایه گذاری دیگر

6- معافیت مالیاتی بر درآمد و ثروت شما در خارج از مالتا

مراحل اقدام برای اقامت

مرحله اول

متقاضی باید فرمی را براساس قوانین پر نموده و و به نماینده سیاسی مالتا در کشور متبوع ارائه میگردد و در صورت نبودن سفارت مالتا در کشور متقاضی امکان .ارائه مدارک از طرف متقاضی در مالتا بوسیله نماینده متقاضی در مالتا ارائه میگردد

مرحله دوم

اداره مالیات مالتا طی نامه ای رسمی دریافت تقاضا نامه را از طرف متقاضی تائیید مینماید.

مرحله سوم

اداره مالیات مالتا بعد از طی زمان اعلام شده طی نامه ای اعلام قبولی درخواست اقامت متقاضی را مینماید.

مرحله چهارم

طی 30 روز پس از دریافت نامه قبولی متقاضی مؤظف است تا مبلغ 4192 یورو رابعنوان مالیات یک سال اول خود به اداره مالیات مالتا پرداخت نماید. چنانچه به هر دلیلی متقاضی طی یکسال اقامت خود وارد مالتا نگردد میتواند مبلغ 3030 یورو از مبلغ مالیات پرداخت شده خود را باز پس گیرد.      

مرحله پنجم

طی سی روز از پرداخت مالیات بوسیله متقاضی مجوز اقامت برای متقاضی و افراد تحت تکفل او صادر خواهد شد

مرحله ششم

متقاضی موءظف است تا ظرف 12 ماه از تاریخ صدور مجوز در مالتا محلی را برای اقامت تهیه نماید

مرحله هفتم

متقاضی باید ظرف 15 روز پس از تهیه محلی برای اقامت در مالتا مراتب را به بخش درآمدهای داخلی مالتا اعلام نماید . در این مرحله متقاضی میتواند نماینده مالیاتی خود را نیز به این بخش معرفی نماید.

مرحله هشتم

بر اساس قوانین مالتا دارنده موافقت با اقامت در مالتا موءظف است تا طی 12 ماه پس از دریافت مجوز محلی را برای سکونت خود ( در صورت خرید منزل با حداقل قیمت 116000 یورو و در صورت اپارتمان با حداقل قیمت 69000 یورو و در صورت اجاره محلی برای سکونت به قیمت اجاره سالیانه حداقل 4150 یورو ) تهیه نماید. بر اساس قوانین مالتا دارنده مجوز 12 ماه فرصت دارد تا در مالتا اقامت نموده نیز فرصت برای تهیه مسکن دارد.

مرحله نهم

دارنده مجوز باید بر اساس قوانین مدارکی را به بخش درامدهای داخلی مالتا واداره مالیات مالتا ارائه نماید که نشان دهد بر اساس قوانین مالتا مبلغ قانونی مورد درخواست برای خود و هر یک ازافراد تحت تکفل خود وارد مالتا نماید این مبلغ بر اساس قوانین مالتا باید مدت یکسال درحساب فرددر مالتا بوده و پس از آن فرد
میتواند مبلغ را به خارج از مالتا ارسال نماید.

مرحله دهم

پس از انجام مرحله نهم بخش درآمدهای داخلی و اداره مالیات دارنده مجوز اقامت را از تمدید اقامتش برای مدت یکسال دیگر باخبر میسازد.

مالتا پاسپورت

راهنمای مهاجرت و اقامت مالتا

برنامه اقامتی مالتا ، تقاضانامه برای اجازه اقامت دائم مالتا توسط افراد با هر ملیتی می تواند داده شود مشروط بر رعایت شرایط زیر :

الف) اشتغال / فعالیت

در کسب و کار اجازه اقامت دائم در مالتا به تنهایی به معنی داشتن اجازه کار و یا اجازه کسب و کار نیست.

برای گرفتن اجازه کار و اجازه فعالیت در کسب کار متقاضی باید به طور جداگانه از طریق مقامات ذیصلاح در مالتا این در خواست را ارائه نماید.در حال حاضر سیاست رسمی دولت مالتا تشویق ایده ها و تخصص های خارجی در امر توریسم، تولید و بخش تدارک و پخت و پز غذا به اضافه چندین حق انتخاب جالب دیگر می باشد.

ب) در اختیار گرفتن ملک

جهت اقدام برای اقامت دائم مالتا متقاضیان باید به خرید آپارتمانی  که ارزش آن کمتر ۱۱۶ یورو نباشد اقدام کنند و یا آپارتمانی با اجاره حاقل ۴۲۳۰ یورو در سال اجاره کنند متقاضیان باید تا حداکثر ۳۶۰ روز پس از تاریخ اخذ اقامت دائم نسبت به خرید و یا اجاره ملک اقدام کنند. در پایان سال اول اقامت متقاضی باید نشان دهد که آپارتمانی را خریده یا کرایه کرده است.

سرمایه گذاری ساختمانی در مالتا عموما محدود می باشد و هر شهروند خارجی که اقامت دائم دارد محدود به داشتن فقط یک ملک می باشد. فقط در مناطق ویژه در مالتا سرمایه گذاری نامحدود می باشد و افراد می توانند به تعداد، آپارتمان برای اجاره دادان خریداری کنند . مسکن هنوز در مالتا در مقایسه با ناحیه مدیترانه و باقی اروپا ارزان می باشد به عنوان مثال انواع ویلاهای ۳ و ۴ خوابه با استخر و گاراژ دوبل را می توان با حدودا ۳۰۰،۴۰۰ هزار یورو خریداری کرد، در حالی که یک آپارتمان ۲ اتاق خوابه در منطقه ای ایده آل درشهر، کمی بیشتر از ۱۵۰ هزار یورو قیمت دارد که این نیز بستگی به دکوراسیون، مکان، منظره دریا و غیره دارد.املاکی که با سند کامل (عرصه و عیان ) در مالتا خریداری شده باشد شامل مالیات مسکن و یا مالیات شهرداری نمی باشند، زمانیکه یک ملک فقط عیانی آن خریداری شده باشد “اجاره زمین ” ناچیز به شکل سالیانه باید پرداخت گردد .

پ) مدارک اثبات دارائی

مدارک درآمد / نقدینگی:

1) درآمد نقدینگی – متقاضیان باید با مدرک نشان بدهند که درآمدی معادل یا بیشتر از ۲۳۵۰۰ یورو در سال و یا سرمایه ای معادل یا بیش از ۳۲۵۰۰۰ یورو دارند. لازم به تذکر است که متقاضیان مجبور نیستند تمام این مبلغ را به مالتا انتقال دهند و همچنین قیمت مسکن خریداری شده (در صورت) از این مبلغ کسر می شود.

2) مبلغ سالانه ارسالی به مالتا – متقاضیان باید سالانه خداقل مبلغ ۱۴۱۰۰ یورو به مالتا ارسال کنند (به اضافه ۲۳۵۰ یورو برای هر شخص وابسته مثل همسر و فرزندان کمتر از ۲۱ سال)  و یا هر شخص دیگری که به متقاضی وابسته است. یک زوج مزدوج برای مثال باید ۱۶۴۵۰ یورو در سال به مالتا ارسال کنند. قابل تذکر  اینکه پس  از کسرمالیات سالانه مابقی مبلغ می تواند به کشور مطبوع باز پس گردانده شود.

3) بعد از دریافت حق اقامت دائم پس از صادر شد اقامت از طرف حکومت مالتا

1- متقاضی باید حداکثر یکسال پس از تاریخ صدور اقامت محل زندگی برای خود اختیار نموده و با مسافرت به مالتا پاسپورت خود را با ویزای اقامت ممهور کند.

2- متقاضی اجازه ندارد بدون مجوز کار، مشغول به کار شده یا کسب و کار در مالتا  اختیار کند.

متقاضی نباید در هیچگونه فعالیت های سیاسی در مالتا سهیم شده و یا دخالت کند. اگر متقاضی مایل به فعالیت سیاسی بود باید با انجمن شهر و یا شهرداری محل سکونت خود در مالتا تماس حاصل نماید.

4) امور مالی مورد احتیاج

–  حداقل درآمد سالیانه ۲۳۰۰۰ یورو

– حداقل کل ثروت ۳۵۰۰۰۰ یورو

– حداقل مالیات قابل پرداخت در مالتا ۴۲۰۰ یورو

– حداقل مبلغ حواله برای هر وابسته ۲۳۳۰ یورو

– حداقل کرایه مسکن سالیانه ۴۲۰۰ یورو

– حداقل ارزش مسکن خریداری شده ۱۱۶۰۰۰ یورو

 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای