راهنمای مهاجرت به سنگاپور

نام رسمي: جمهوري سنگاپور
پايتخت: سنگاپور
تاريخ استقلال: 1965
نوع حكومت : جمهوري چند حزبي با يك مجلس قانونگذاري، از سال 1959
مساحت 646 كيلومتر مربع
نژاد/مليت: چيني- مالايايي- هندي
دين: بودايي – تائوئيست- مسلمان – مسيحي – هندو – بدون دين
زبان: چيني- مالايايي – تاميل – انگليسي
بنادر مهم: سنگاپور- تنگه سنگاپور
واحد پول: دلار سنگاپور

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند که این واقعه توسط وینستون چرچیل «بزرگترین هزیمت تاریخ بریتانیا» نامیده شد. پس از پایان جنگ، در سال ۱۹۴۵ میلادی سنگاپور مجدداً توسط نیروهای بریتانیایی بازپس گرفته شد. هجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا بدست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت.
این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور و یکی از ۳ کشورشهر مستقل کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترافیک‌ ترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا، دومین بازار بزرگ قمار و کازینو و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا محسوب می‌شود.
آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلیمتر می‌رسد.

نام انگلیسی سنگاپور از مالایی Singapura (سنسکریت सिंहपुर “شهر شیر”)، به این ترتیب سنگاپور به شهر شیر شهرت یافته. این نام اولین بار توسط سانگ نیلا اوتاما بنیانگذار سنگاپور بر این شهر گذاشته شد. وی که درحال شکار در منطقه با جانوری مشابه شیر مواجه شده بود، این اتفاق را به فال نیک گرفته و در آن منطقه شهری به نام سنگاپور بنا کرد. هرچند طبق مطالعات انجام شده، احتمالاً هرگز شیری در سنگاپور زندگی نکرده و جانور مشاهده شده توسط وی، ببر بوده است.

توریسم

صنعت توریسم، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد. جاذبه‌های طبیعی فراوان، تنوع قومی، استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و شبکه حمل و نقل گسترده و کارآمد، از جمله دلایل محبوبیت این کشور دربین جهانگردان است. از جمله مراکز مورد علاقه جهانگردان می توان از محله اورچارد رود شامل مراکز خرید بزرگ، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره توریستی سنتوزا نام برد. این جزیره شامل است که جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان است که از جمله شامل نمایش آتش بازی شبانه، پارک دلفین‌ها، پارک پروانه‌ها و سینمای چهاربعدی می‌شود.

از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی ۳ ساختمان بلند شاخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیورسال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی سنگاپور است.
واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در بسیاری قسمت‌های سنگاپور ممنوع است و دائما تعداد مکان‌های شامل این ممنوعیت درحال افزایش می‌باشد.
راهنمای مهاجرت به سنگاپور

زبان

در سنگاپور چهار زبان انگلیسی٬ مالایی٬ چینی و تامیل به عنوان زبان‌های رسمی شناخته می‌شوند. اما درمجموع ساکنین این کشور با نزدیک به بیست زبان مختلف تکلم می‌کنند که این امر نشان‌دهنده تنوع وسیع زبانی و فرهنگی در سنگاپور می‌باشد. بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده‌اند. در سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش‌آموزان به طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می‌آموزند.

مذهب

سنگاپور یک کشور چند مذهبی است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد افراد بالای ۱۵ سال، ۴۴.۲٪ افراد مقیم سنگاپور (به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند. همچنین ۱۸.۳٪ جمعیت این کشور مسیحی٬ ۱۴.۷٪ مسلمان٬ ۵.۱٪ هندو و ۰.۷٪ نیز پیرو سایر ادیان هستند. ۱۷٪ از جمعیت سنگاپور نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

از سال ۱۹۷۲ میلادی فعالیت شاهدان یهوه در سنگاپور ممنوع اعلام شد. دلیل این ممنوعیت خودداری از انجام خدمت اجباری نظام وظیفه٬ خودداری از ادای احترام به پرچم و خودداری از ادای سوگند وفاداری به کشور اعلام شده است. در اختیار داشتن متون مذهبی و نشریات مربوط به این فرقه می‌تواند به مجازات تا ۱۲ماه حبس و ۲۰۰۰ دلار سنگاپور جریمه نقدی منجر شود.
راهنمای مهاجرت به سنگاپور

زندگی در سنگاپور

سنگاپور کشوری مدرن و برپایه تجارت استو این کشور ۴ ملیونی همواره پذیرای سرمایه گذاران از چهار گوشه دنیاست.
در تمام نقاط سنگاپور سیستم اینترنت بی سیم به صورت رایگان در اختیار عموم مردم می باشد. و به طور کلی تمام کارهای اداری را به صورت اینترنتی می توات انجام داد.

خیابانهای تمیز، حمل و نقل عمومی بسیار عالی و مردمی سختکوش و مهربان از مشخصه های اصلی سنگاپور است که در ابتدای ورود برای هر بازدید کننده ای جالب است.
دانشگاهایی با سطح علمی بسیار بالا و مدیرت شهری مناسب به همراه حجم عظیم سرمایه گذاری خارجی این کشور را تبدبل به یکی جاذبه های سرمایه گذاری دنیا کرده است. دریافت ویزا، اقامت و شرایط شهروند شدن در سنگاپور بسیار آسان است و شهروندان این کشور به اکثر نقاط دنیا بدون نیاز به ویزا می توانند دیدار کنند. بالاترین دستمزدهای دنیا نیز در این کشور پرداخت می شوند اما سیستم حمایت اجتمایی این کشور کوچک نیز بسیار عالی و هدفمند است به گونه ای که پرداخت کمک ها به شرط دریافت آموزش رایگان و همچنین قبول درخواست کارهای مناسب با شان و ویژگیهای فرد است که توسط دولت تامین میشود.
خرید خانه و ثبت شرکت در سنگاپور بسیار آسان است و تقریبا هیچ ترجیح نژادی قومی و ملیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. البته باید توجه داشت که مالکیت خانه ها در سنگاپور ۹۹ ساله و به شرط متناسب بودن محل بزای سکونت واگذار می شند.
یکی از بزرگترین مزایای سنگاپور همسایگی با مالزی و امکان استفاده از مزایای ارزان قیمت آن برای سنگاپور است. همه روزه هزاران نفر کارگر و کارمند و… صبح خود را با عبور از مرز سنگاپور آغاز می کنند و شب را در مالزی می گذرانند تا از مزایای حقوق بالای سنگاپور و هزینه پایین زندگی در مالزی بهره مند شوند.
راهنمای مهاجرت به سنگاپور

مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور به عنوان یکی از کشورهای آسیایی که در سالهای اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته علیرغم سخت گیریهای بوجود آمده در قوانین مهاجرتی سایر کشورها ،هنوز دارای شرایط ویژه ای برای قبول مهاجران است.
این کشور آسیای شرقی که نزدیک به نیمی از ساکنانش خارجی هستند به افرادی که دارای تحصیلات و سوابق کاری عالی هستند امکان اخذ ویزای اقامتی یک ساله را برای یافتن شغل مناسب میدهد.در صورت پیدا کردن شغل،این مهاجران امکان اخذ اقامت دائم را خواهند داشت.همچنین این مهاجران میتوانند خانواده خود را نیز به این کشور موفق بیاورند.این ویزا Landed Permanent Residence (LPR) visa scheme نام دارد.

برای اخذ این ویزای اقامتی متقاضی باید کمتر از ۴۵ سال سن  و مدرک دانشگاهی نیز بالای کارشناسی(لیسانس)داشته باشد.

راهنمای مهاجرت به سنگاپور

اطلاعات ضروري

طول پرواز از تهران تا سنگاپور حدود 5/6 ساعت مي باشد.
اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر مي باشد.
واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور
ولتاژ برق: 220 ولت مي باشد.
آب لوله كشي قابل شرب نمي باشد.
كد تلفن سنگاپور 00656 مي باشد.

راهنمای مهاجرت به سنگاپور

مهمترين ديدنيهاي سنگاپور عبارتند از:

محله چيني ها
پارك مرليون
سنتوزا و دنياي زير آب
اسكله قايق
اسكله كلارك
ساحل سنتوزا
كليساي سنت ژوزف
موزه تاريخ سنگاپور
درياچه دلفين هاي سنتوزا
باغ وحش
موزه هنر سنگاپور
پارك پرندگان
مسجد سلطان
خيابان عربها
باغ گياه شناسي سنگاپور
قايق راني در رودخانه سنگاپور
يادبود غيرنظامي جنگ
باغ هاي Tiger Balm
خيابان Orchard
Night Safari
Little India
Botanic Garden
Snow City

مراكز خريد سنگاپور

برخي از مراكز خريد سنگاپور كه مي توانيد خريدهاي خود را از آنجا انجام دهيد عبارتند از:

ARABSTREET, LITTLE INDIA , NORTH BRIDGE ROAD, ORCHAD ROAD, KAMPONG GELAM,MUSTAFA CENTER, RAFFLES PLACE, THE SUBURBS, MARINA BAY, BUGIS,CHINA TOWN,GEYLAND SERAI, SHENTON WAY,   RIVERSIDE
راهنمای مهاجرت به سنگاپور
رستورانهاي سنگاپور
از مهمترين رستورانهاي سنگاپور مي توان رستورانهاي زير را نام برد:
رستوران ايراني شيراز
رستوران آنالاكشمي جاناتا
پيتزا كاليفرنيا
رستوران الحمرا
رستورانهاي مك دونالد و KFC
جزيره سنتوسا

به معناي صلح و آرامش در زبان مالايي مي باشد. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپورمحسوب مي شود. آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از 2500 ماهي از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.

پارك شبانه روزي سافاري

تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري Nightsafari اولين پارك جيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.
اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.

راهنمای مهاجرت به سنگاپور
راهنمای مهاجرت به سنگاپور
راهنمای مهاجرت به سنگاپور
راهنمای مهاجرت به سنگاپور
 

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای