هزينه تحصيل در كانادا

هزینه ی تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا
شهریه هر دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین المللی متفاوت می باشد و بستگی به رشته ای دارد که در آن تحصیل خواهند کرد. به عنوان مثال:
هزینه تحصیل در دانشگاه کانادا برای مقاطع لیسانس در رشته های علوم و هنر حدود(17000-5500) دلار کانادا می باشد. هزینه خرید کتاب، فعالیت های دانشجویی، غذا، اسکان، سفر و حمل و نقل محلی، مراقبت های بهداشتی، لباس، خشک شویی، تفریحات ودیگر ملزومات جدا می باشد.
هزینه های کمک تحصیلی کانادا
تعدادی از دانشگاه های کانادا دانشجویان بین المللی را بورسیه می کنند. برای اطلاع از شرایط بورسیه شدن در دانشگاه های کانادا می توانید از دفتر کمک مالی در دانشگاه مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنید. هم چنین باید با وزارت آموزش در کشور خود جهت کسب اطلاعات در مورد شرایط بورسیه شدن برای تحصیل در کانادا تماس بگیرید.
هزینه های اقامت برای دانشجویان در کانادا
بیشتر دانشگاه  های کانادا اقامت در کمپ های دانشگاهی را پیشنهاد می کنند. اما پذیرش در دانشگاه به منزله این نیست که اقامتتان قطعی شده است. دانشجویان باید برای اقامت خود در این محل ها به طور جداگانه درخواست بدهند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی اسکان دانشجویان می توانید با دفتر خانه و مسکن دانشگاه تماس بگیرید.
بیمه پزشکی کانادا
برخی ایالت ها در کشور کانادا نظیر آلبرتا و بریتیش کلمبیا، دانشجویان بین المللی را تحت پوشش مراقبت های بهداشتی قرار می دهند.
برخی نظیر کبک،اسکاتیا و آنتاریو، این دانشجویان را تحت پوشش مراقبت های بهداشتی قرار نمی دهند و دانشجویانی که قصد تحصیل در این ایالت ها را دارند بایداز طریق شرکت های بیمه خصوصی اقدام به اخذ بیمه نمایند. دانشجویان بین المللی دانشگاه های آنتاریو به غیر از دانشگاه  وینزور باید در طرح بیمه سلامتی دانشگاه UHIP ثبت نام کنند.
کار برای دانشجویان بین المللی کانادا
کار در داخل دانشگاه
دانشجویان بین المللی تمام وقت می توانند بدون اخذ مجوز کار در داخل دانشگاه به کار بپردازند.(کار در کتابخانه دانشگاه)
کار در خارج از دانشگاه
برنامه کاری خارج از دانشگاه دولت فدرال به دانشجویان خارجی واجد شرایط در موسسات عمومی، تا بیست ساعت در هفته، در طی سال تحصیلی، و در طی تعطیلات به طور تمام وقت اجازه کار در خارج از دانشگاه را می دهد.
این امر به دانشجویان کمک می کند که تجربه کاری را در بازار کار کانادا به دست آورند و در حالی که تحصیل می کنند درامد اضافی کسب نمایند.
دانشجو در حین تحصیل اجازه کار دارد. امکان کار در کشور کانادا بعد از این که به عنوان یک دانشجوی خارجی تحصیلاتتان را تمام کردید امکان پذیر می باشد. تحت شرایط خاصی دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل ممکن است برای مدت دو سال درخواست کار دهند.
رتبه بندی جهانی دانشگاه های کانادا
هزینه های تحصیل در کانادا و آمریکا
هزینه تحصیل در کانادا و آمریکا بستگی به مقطع تحصیلی، شهر و استان محل تحصیل و همچنین نوع موسسه آموزشی دارد. کانادا و آمریکا دارای موسسات آموزشی دولتی و خصوصی می باشند، که هزینه تحصیل در موسسات خصوصی معمولا بالاتر می باشد. همچنین هزینه تحصیل در آمریکا عموما بیشتر از کانادا است.
هزینه تحصیل در کانادا
هزینه تحصیل در کانادا بستگی به استان محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در استان اونتاریو معمولا بالاتر از سایر استان هاست و هزینه تحصیل در کبک کمتر از استان های دیگر کانادا می باشد.
1. دوره زبان: هزینه هر ترم چهار ماهه زبان حدود پنج هزار دلار
2. دوره کالج: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود شش تا هفت هزار دلار است
3. دوره لیسانس: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه برای رشته های عمومی حدود هفت هزار دلار و برای رشته های فنی حدود 9 هزار دلار است
4. دوره فوق لیسانس و دکتری: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود سه هزار دلار است. دانشجویان باید برای سه ترم در سال هزینه پرداخت نمایند
هزینه تحصیل در آمریکا
هزینه تحصیل در آمریکا بستگی به نوع دانشگاه و یا کالج و ایالت محل تحصیل دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا ایالتی معمولا کمتر است.
1. دوره زبان: هزینه هر ترم چهار ماهه زبان حدود هفت هزار دلار
2. دوره کالج: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود هشت هزار دلار است
3. دوره لیسانس: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه برای رشته های عمومی حدود نه هزار دلار و برای رشته های فنی حدود ده هزار دلار است
4. دوره فوق لیسانس و دکتری: هزینه تحصیل برای هر ترم چهار ماهه حدود نه هزار دلار است.
 هزینه زندگی در هنگام تحصیل
هزینه زندگی دانشجویی در هنگام تحصیل بستگی به محل تحصیل و امکانات رفاهی دارد. امکان اخذ خوابگاه در بیشتر دانشگاه ها و کالج های کانادا و آمریکا فراهم می باشد. دانشجویان همچنین می توانند در محل های مسکونی خارج از دانشگاه و یا کالج زندگی نمایند. دانشجویان همچنین می توانند در پانسیون زندگی نمایندو مهمترین ویژگی زندگی در پانسیون امکان آشنایی با فرهنگ مردم شهر محل تحصیل و یادگیری سریعتر زبان انگلیسی می باشد. دانش آموزان در هنگام تحصیل می توانند از امکانات پانسیون و زندگی با خانواده های کانادایی استفاده نمایند. سکونت در پانسیون بویژه برای دانش آموزان دوره های دبیرستان که سن کمتری دارند توصیه می گردد.
در پانسیون ها، خانواده های مورد تایید دبیرستان، کالج و یا دانشگاه بوده دانشجویان با توجه به سلایق و محدودیت های شخصی به این خانواده ها معرفی می گردیند. خانواده ها مسوول تهیه امکانات زندگی، مطالعه و تغذیه دانش آموزان و دانشجویان (حداقل دو وعده غذا) بوده و رفتار آنها را در هنگام اقامت زیر نظر خواهند داشت.
هزینه های زندگی به طور متوسط به صورت زیر است.
1. هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود سیصد دلار در ماه
2. هزینه خوابگاه دانشجویی ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود هفتصد دلار در ماه
3. هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک اطاق با سرویس مشترک): حدود چهارصد تا پانصد دلار در ماه
4. هزینه زندگی بیرون دانشگاه و یا کالج ( یک واحد کامل یک خوابه): حدود نهصد تا هزار دلار در ماه
5. هزینه زندگی در پانسیون (همرا با غذا): حدود هفتصد دلار در ماه
6. سایر هزینه های زندگی (رفت و آمد، لباس و غیره): حدود پانصد دلار در ماه
سایر هزینه های تحصیل
دانشجویان علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل که شهریه می باشد دارای هزینه های دیگری نیز می باشند که بعضی از آنها فقط یک بار در سال پرداخت می گردد و برخی دیگر فقط در هنگام ثبت نام پرداخت خواهد شد. مهمترین این هزینه ها به صورت زیر می باشند.
1. هزینه های لوازم تحصیلی حدود پانصد تا هزار دلار در سال که بستگی به رشته تحصیلی دارد
2. هزینه بیمه حدود ششصد دلار در سال
3. هزینه های ثبت نام حدود دویست دلار

به این مطلب امتیاز دهید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای